Brev:
Kløe i panden
25. oktober 2012
Alder:
5 mdr.
Kløe i panden
Hej Helen.
Min søn på 5 mdr klør sig meget i panden og ved ørerne - især når han sover og er træt. Nogle morgener er han fuldstændig kradset til blods.
Det har været sådan længe - i hvert fald siden han var ca. 3 mdr. Jeg masserer hovedbunden med en tandbørste hver dag, og når jeg nærmer mig panden, kommer hænderne med op og klør med, og hvis jeg børster ved øjenbrynene eller i mellem, bliver han meget vred og flytter hovedet væk fra mig.
Jeg kan umiddelbart ikke se om huden fejler noget. Han har haft arp, men jeg kan ikke se noget mere.
Derudover er hans hud meget sensitiv. Han bliver rød bare, når man vasker ham med kluden. Han har noget, der ligner tør hud bag ørerne, og på kinderne er der stadig hormonknopper (tror jeg) og huden er der sådan lidt grov/skorpeagtig - nogle dage værre end andre. Det er svært at forklare.
Jeg smører ham med Aderma morgen og aften, og jeg kæmmer håret med olie en gang i ugen uden at der kommer noget på kammen.
Hvad skal jeg lige gøre?
Med venlig hilsen
mindstemandens mor