Svar: Røde knopper/eksem
19. juli 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Gitte
Det er svært for mig at vurdere, hvad det er for knopper din søn har, da jeg jo ikke kan se ham. Derfor er det helt rigtig at du har fået lægen til at vurdere det. Hvis det fortsætter synes jeg du skal lade lægen se på det igen og evt. bede om at få lavet en priktest.
Det lyder umiddelbart som en allergisk reaktion eller en form for nældefeber, og det kan sagtens være vaskepulver eller andet i hans omgivelser, som han reagerer på.
Jeg synes det er sjældent man hører om børn der reagerer allergisk på modermælkserstatning, men du kan da forsøge at skifte til et andet præparat.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske