Gråd, opdragelse og uenighed

12. juli 2004

Kategori:
Alder:
5 år

Gråd, opdragelse og uenighed

Er det normalt at børn på næsten 4 og næsten 7 græder hver dag.
Jeg kommer sammen med en kæreste, der har to børn på henholdsvis 3 og 6. Han har dem 5 dage og hans ex. har dem 9 dage og som fremdeles.

Når han har dem græder de hver minimum 1 gang om dagen og ofte er det ham der får dem til det. Enten fordi han tager lidt hårdt ved dem under leg, eller at han ikke gør hvad de siger. Eller får lov til det de gerne vil.

Min kæreste siger tit nej til noget som børnene gerne vil, men for det meste siger han ja hvis de plager ham.

Jeg har sagt til ham at han ikke skal sige nej til noget medmindre at han mener nej. Og dernæst skal han holde fast i det hvis han mener det og ikke lade sig overtale.

I mine øjene er han utrolig vag overfor børnene, de kender ikke grænserne for hvad de må ...

Annonce

... og ikke må. Han siger at fordi jeg ikke har født børn, så ved jeg intet om børne opdragelse. Kommer der en manual med når man føder børn?

Han går også imod mig hvis jeg skulle havde sagt nej til et eller andet, endda i børnenes påhør.

Jeg forstår godt når børnene græder, men er det virkeligt normalt at de skal græde hver dag? Jeg syntes det ikke, men min kæreste mener at det er helt normalt.

Jeg forsøger så vidt muligt at undgå at opdrage børnene når han er til stede, for ellers får jeg konflikter med ham.
Børnene kan godt lide mig og søger altid hen til mig hvis de græder. Jeg trøster og lytter til dem, hvor min kæreste ignorere dem og sjældent trøster dem.

Er jeg helt ved siden af? Ved jeg ingenting om børneopdragelse, fordi jeg ingen børn har?

Jeg er 42 og min kæreste 33

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

14. august 2023 | Sovevaner | 4 år, 4 mdr.

Hvordan putter jeg to børn alene?

Hej Helen Jeg skriver for at høre om du har et godt råd. Vi har en dreng...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder