Brev:
Gråd, opdragelse og uenighed
12. juli 2004
Alder:
5 år
Gråd, opdragelse og uenighed
Er det normalt at børn på næsten 4 og næsten 7 græder hver dag.
Jeg kommer sammen med en kæreste, der har to børn på henholdsvis 3 og 6. Han har dem 5 dage og hans ex. har dem 9 dage og som fremdeles.
Når han har dem græder de hver minimum 1 gang om dagen og ofte er det ham der får dem til det. Enten fordi han tager lidt hårdt ved dem under leg, eller at han ikke gør hvad de siger. Eller får lov til det de gerne vil.
Min kæreste siger tit nej til noget som børnene gerne vil, men for det meste siger han ja hvis de plager ham.
Jeg har sagt til ham at han ikke skal sige nej til noget medmindre at han mener nej. Og dernæst skal han holde fast i det hvis han mener det og ikke lade sig overtale.
I mine øjene er han utrolig vag overfor børnene, de kender ikke grænserne for hvad de må og ikke må. Han siger at fordi jeg ikke har født børn, så ved jeg intet om børne opdragelse. Kommer der en manual med når man føder børn?
Han går også imod mig hvis jeg skulle havde sagt nej til et eller andet, endda i børnenes påhør.
Jeg forstår godt når børnene græder, men er det virkeligt normalt at de skal græde hver dag? Jeg syntes det ikke, men min kæreste mener at det er helt normalt.
Jeg forsøger så vidt muligt at undgå at opdrage børnene når han er til stede, for ellers får jeg konflikter med ham.
Børnene kan godt lide mig og søger altid hen til mig hvis de græder. Jeg trøster og lytter til dem, hvor min kæreste ignorere dem og sjældent trøster dem.
Er jeg helt ved siden af? Ved jeg ingenting om børneopdragelse, fordi jeg ingen børn har?
Jeg er 42 og min kæreste 33