Svar: Senere i seng - igen
31. oktober 2014
Alder:
17 mdr.
Kære H.
Tak for dit brev og din forklaring - jeg tror du har fuldstændig ret, selvom det er ret usædvanligt, at skift til vintertid giver så store udfordringer. Der er dog ingen regler uden undtagelse og din datter virker til at reagere med det samme, hvis der er udsving i søvnen…
Det er en rigtig god plan: At du begynder at putte hende der, hvor du fornemmer, at hun er træt og parat og hos jer altså omkring kl 21. Samtidig med at du gør dette, så skal rytmen om dagen følges, så hun skal op til samme tid om morgenen, sove middagslur i vuggestuen som hun plejer (pas på hun ikke forlænger denne ekstra), spise som hun plejer osv. og stille og roligt må du så putte hende tidligere og tidligere om aftenen, så hun igen begynder at fornemme træthed og behov for at sove, når hun bliver puttet:)
Rigtig meget held og lykke med det projekt! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske