Svar: Uheld uden ble - 3 år
12. juli 2006
Alder:
3 år
Hej med dig
Først bliver jeg nødt til lige at sige, at nu skal du ikke gå rundt og have det dårligt over "skæld ud" i forhold til din dreng og min tidligere vejledning. Prøv nu at lægge det af dig. Nu har jeg haft den ære at følge jeres lille familie længe og det er bestemt mit indtryk at du gør det super godt og du er en rigtig omsorgsfuld mor!
Min umiddelbare tanke er, hvad vil din dreng? Han ved jo godt hvad du vil og han fornemmer helt sikkert at du synes det er smadder irriterende med det våde tøj flere gange om dagen, også selvom du så sødt siger til ham at det gør ikke noget. Jeg ville også synes det var irriterende:o)
Jeg er ikke sikker på at det er at gøre din dreng doven at give ham ble på. For det første vil det fjerne alt skiftetøjet og dermed gøre tingene omkring jer lidt mere afslappede. Og for det andet, så ville det måske få din dreng til at tage beslutingen og højt sige "nu vil jeg ikke bruge ble mere". Hvis han selv kan når frem til at sige dette, så du fornemmer at han mener det, så er han også 100 pct motiveret for det og så kan samarbejdet begynde. Det er ikke rart at have tis og afføring i bukserne, men det er da heller ikke rart i en ble. Slet ikke hvis man gerne vil være stor.
Da det drejer sig om afføring og vandladning og det er flere gange om dagen, så ville jeg altså give ble på. Og i stedet for våde bukser og frustration over dette, så kunne man måske få en tør ble og en succesoplevelse.
Med hensyn til Mylicondråber, så har jeg slået dette efter. Og i det danske lægemiddelkatalog står: "Spædbarnskolik. 40 mg (4 ml oral emulsion eller 15 orale dråber) et kvarter før måltid."
Du kan læse mere på lægemiddelkataloget online som du finder på www.lmk.dk. Her vil du også kunne se om indholdet er det samme som det produkt du har:o)
Fortsat held og lykke og dejligt at høre fra dig igen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske