Uheld uden ble - 3 år

12. juli 2006

Kategori:
Alder:
3 år

Uheld uden ble - 3 år

Hej Helen

Min søn på 3 år smed jo bleen i påsken uden problemer og uden ståhej. Han havde uheld den første dag men derefter ingen uheld. For en måneds tid siden havde vi så den her "reaktion" hvor han tissede på gulvet med vilje. Det er ovre nu.
Til gengæld har han rigtig mange uheld. De sidste dage har han tisset i bukserne flere gange om dagen og også lavet stort i bukserne, dog kun begyndende, så kommer han og siger det og vi laver resten på potten.

Jeg siger til ham at det ikke gør spor at han glemmer det, men at han skal prøve at huske det næste gang.

Det har nu stået på i et par uger nu, nogle dage ingenting, andre dage hele tiden. Det står helt klart at det er noget med at være stor/lille, for han går meget op i at han SELV skal gøre alting, og ofte vil han på det store toilet uden sædeformindsker, for han er jo STOR!

Men samtidig er han jo lille og ser Julie der er et år nu, så det har jo nok noget med det at gøre.

Men men, hvad skal jeg gøre ved det? Skal jeg bare blive ved med at skifte hans bukser og sige det er ok? Eller skal jeg give ham ble på (det vil han ikke, for han er jo STOR)... En dag gav jeg ham bukseble på i vuggestuen men der mente ...

Annonce

... pædagogen at jeg gjorde mig selv en bjørnetjeneste, for så blev han jo doven (nogle gange om morgenen når han stadig har ble på siger han "nu tisser jeg i bleen", andre gange går han på potten selv).

Men jeg vil jo ikke have han har for mange uheld...

Han har helt klart kontrol over musklerne, kan holde sig, kan mærke når det kommer etc, så jeg mener jo det er psykisk... kan det være fordi jeg skældte ham meget ud dengang han tissede på gulvet med vilje igennem en uges tid?

Ble på igen eller bukseskift og det går snart over?

Et lille tillægsspørgsmål - Julie har stadig mange maveproblemer, dog mindre nu hvor hun får mælkesyredråber. Hendes mave knurrer og bobler og syder og det generer hende når hun skal sove specielt, så jeg har mit hyr med at putte hende. Jeg tænkte jeg ville forsøge igen med Mylicondråber (det ender nemlig altid med prutter eller afføring, enten lige efter smerterne eller et par timer efter).

På flasken (italiensk, men samme produkt) står der jeg skal give 20 dråber 2-4 gange om dagen efter måltid, men hun er jo lille (8,2 kilo) og jeg synes jeg har læst noget engang med 10 dråber og FØR maden.... mhmm, kan du mon hjælpe mig her?

Knus herfra varmen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder