Kravler op af stolen

12. juli 2006

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Kravler op af stolen

Hej Helen

Min lille abekat på 11½ mdr sidder ikke stille i 2 sekunder:-) Det er selvfølgelig dejligt, men hun kan simpelthen sno sig, så nu kravler hun op af Trip Trap stolen og sætter sig på bordet. Nok fordi hun er så lille i det og adræt, og hun er meget hurtigt blevet en "tumling", altså "vælter" rundt uden at vælte. Men hun er altså ikke stor nok til at sidde i stolen uden bøjle!!

Hun kan kravle op ad trapper men bestemt ikke ned, eller bare ned ad sengen den rigtige vej.

Jeg ved det kan være farligt at have sele på, men ...

Annonce

... hvad med sådan en rigtig barnevognssele?

Nu går jeg jo ikke nogen steder mens hun sidder i stolen, men med 2 unger opstår der hurtigt en situation ("moaaar, jeg er fææææærdig" f.eks.) og så er det meget stressende at vide at hun når som helst kan sidde oppe på bordet.

Desuden har vi forhøjet vores stole, da vi spiser ved køkkenbordshøjde, dvs der er RET langt ned fra stolen/bordet.
Må jeg godt bruge selen? (et nej prøver vi også men så kigger hun nysgerrigt, vågent og lidt frækt på mig og efter en kort pause fortsætter hun :-))

Knus Iben

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder