Svar: Begyndt at tisse - når vi tager bleen af!
24. september 2005
Alder:
14 mdr.
Kære Anne Marie
Selv om din lille dreng ikke har tisset, når bleen kom af ham, siden han var helt lille, så er det et ganske almindeligt fænomen. Jeg tror derfor umiddelbart ikke at det er en reaktion på vuggestue start eller lignende.
At han er blevet mere interesseret i sin tissemand er også helt normalt og fra nu af vil den få mere og mere opmærksomhed, som tiden går. Det at han opdager at han tisser, gør den jo også kun mere interessant:o)
Drenge kan tisse i stråler på flere meter og når du skifter ham er du jo i 'skudlinien'. Prøv derfor at åbne bleen, så der kommer lidt luft til, men hold så bleen hen over tissemanden, så det kommer der og ikke på dig. Som regel stritter tissmanden også lidt lige før de tisser og så er det med at være hurtig:o)
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske