Brev:
Middagslur og søvn, 8 mdr gammel
24. september 2005
Alder:
8 mdr.
Middagslur og søvn, 8 mdr gammel
Hej Helen
Kan det passe at vores datter Emma på 8 mdr. i næste uge....kan nøjes med en lang lur om middagen? Hun er en frisk lille pige, og altid i vigør. Gider ikke sove om formiddagen mere, hun sover jo også tit til halv otte? Tager så måske en lille sen eftermiddagslur.
Skrev til dig om et råd ang. kost og søvn og har læst mig igennem mange af dine svar til andre mht. det samme. Nu er vi imidlertid startet på at lære Emma at sove i sin seng. Hun har sneget sig i over i vores, er meget ammeglad og har været igennem forkølelser, nældefeber og børneeksem. Derfor har vi nok været tilbøjelig til at tage hende over i vores seng.
Vi startede i lørdags og går lidt efter bogen "gonat og sov godt", jeg kender godt din holdning til bogen og vi er heller ikke specielt begejstret. Men intervalprincippet virker efter hensigten, bortset fra at vi gør det efter vores egen udgave. Vi lader hende ligge hvis hun "skælder" ud, hvormod går vi over i dyb gråd og hulken, så tager vi Emma op trøster kort og ligger hende igen.
Nu er vi så nået til lørdag igen og vi synes det går helt fint, men vi synes stadigvæk hun skælder en del ud, på trods af der er gået en uge....igen vil jeg bare høre, jamen tager hun skade af, at vi bruger vores egen udvidede udgave af bogen.?
Ens hjerte bløder jo når ens barn græder så meget, lørdag hvor vi startede tog det halvanden time. Prøver også at putte hende i sengen om dagen, gerne formiddag og over middag. Men vi står typisk op halv otte. Hun kommer over til os ved sekstiden og får en ammetår, hvor jeg så prøver at putte hende i sengen igen.
Er det dumt? Jeg kan desværre ikke putte hende i barnevognen da vi pt. bor i England og har en baggår uden overdækning. Kunne vi da nøjes med regnslaget, tæpper og dyner hertil vinter, hvis hun sku sove middag derude?
Nå, for lige at afslutte soveriet, Emma bliver puttet ved syvtiden, sover så til kl.0300, får en ammetår som jeg også gerne vil af med. Sover så til sekstiden hvor hun kommer over og ammer lidt. Hun spiser stadigvæk for meget mælk hos mig og er derfor ikke så god til at spise sin mad. Vi giver hende efterhånden det vi spiser, det vil hun meget hellere end alt det mos.
Dagsplan:
Morgenmad kl. otte/ havregrød, øllebrød eller majsgrød allesammen med frugtmos i, hjemmelavet.
Middagsmad. ved 12 tiden inden middagsluren: rugbrød m/ banan, advocado eller skinke. Viseversa med aftenmaden omkring kl. 18 tiden, hvor vi gir div. grøntsager, varierer kød. fisk, kylling, ect.
Hva synes du om baby riskager uden nogen form for tilsætning?
Drikker meget vand hele dagen - vil ikke drikke mme.
Håber du kan hitte redde i min rækkefølge, men det hele kommer jo i en lind strøm som det slår en!
Tusind tak for dine altid gode svar.
Kærlig hilsen
Louise og Emma