Svar: Min datter vil ikke have ble på mere
27. juli 2004
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Anne Mette
Din datter lyder til at være en af de hurtige, det er tidligt at blive renlig, når man ikke er mere end 2½ år. Men som du beskriver det, så lyder det som om at hun er parat til at samarbejde og derfor synes jeg at du skal give det en chance.
Du kan ikke forvente at hun vil når det hver gang, for fra hun mærker at hun skal tisse og til det løber, går der ikke mange sekunder, så der skal være plads til uheld.
Det kan også godt være at hun har behov for bleen om natten og det er helt i orden. Måske vil hun også i en periode bede om at få bleen på igen, og så skal hun naturligvis have det, hun er jo ikke så gammel.
Men det bedste tegn til at samarbejdet kan begynde er at barnet selv meddeler at det ikke vil have ble på, så prøv.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske