Svar: Easy up pants hjælper
16. marts 2011
Alder:
23 mdr.
Kære Gitte
Easy Up Pants eller andre typer af buksebleer er en rigtig god idé, når barnet når en alder, hvor det ikke altid synes det er sjovt at skulle ligge på puslebordet.
Det er rigtig smart med buksebleer, der kan bruges som et par underbukser / trusser og derfor trækkes op og ned. Barnet kan stå på gulvet og få ren ble på og behøver ikke ligge ned. Hun behøver heller ikke blive vasket, hvis hun kun har tisset.
Også når hun på et tidspunkt skal træne renlighed, vil det være rigtig godt at bruge buksebleer, - netop fordi de kan bruges som trusser og så gør det ikke noget hvis barnet kommer til at dryppe lidt. Bleen føles stadig tør og det er en succesoplevelse at have en tør ble, men et stort nederlag at have våde bukser.
Til større børn der har problemer med at tisse i sengen og måske er kede af at sove ude, kan man faktisk også få bleer der er formet som boxershorts eller natbukser, så det ikke er så tydeligt at barnet bruger ble.
Der findes mange rigtig gode bleer til børn i dag og udvalget og hjælpen er stor til flere situationer :)
Dejligt at I har fundet en god løsning og rådet hermed givet videre :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske