Svar: Pædagogik og renlighed - 3 år
30. november 2010
Alder:
3 år
Hej med dig
Det er en rigtig god idé! Far får hele situationen gjort til noget sjovt, en leg og jeres dreng glemmer, at han egentlig selv vil bestemme, hvornår han vil og ikke vil. Hans selvstændighedstrang kommer lidt i baggrunden her og han oplever samtidig stor succes over at tisse på toilettet og bestemt også over at vinde over far.
Det er helt fint, I må gerne gøre som I gør lige nu :)
I kan også synge den gamle børnesang:
Moar, jeg skal tisse!
Skal du det, min ven?
Så gå op på loftet,
og tag tissepotten frem.
Nej det tør jeg ikke,
for der står en mand,
og han må ikke se
min lille tissemand.
Skynd dig, skynd dig,
ellers går det galt,
i de nye bukser, som vi ikke har betalt!
Skynd dig, skynd dig,
ellers går det galt,
i de nye bukser, som vi ikke har betalt!
Den findes vist i flere udgaver - men de fleste børn plejer at synes den er rigtig sjov og imens I synger, kan I så skynde jer til toilettet for at nå det inden det går galt ...
Fortsæt endelig den gode gænge :)
Rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske