Brev:
Pædagogik og renlighed - 3 år
30. november 2010
Alder:
3 år
Pædagogik og renlighed - 3 år
Kære Helen
Mange tak for dit svar på mit forrige brev.
I perioden mellem jeg skrev og du svarede, har min mand fundet en god løsning, der kan få vores søn på toilettet og tisse.
Nu vil jeg høre din mening om denne!
Jeg er heller ikke fan af belønnings-systemer, men kan, ligesom dig, se en fordel i det i vores tilfælde. Det, som far imidlertid har gjort, og som måske også er et slags belønnings-system, det er, at han (når han kan se, at vores dreng skal tisse, eller bare hvis der er gået længe siden han har tisset) gør det til en leg om, hvem der kan komme først ud at tisse af de to.
Han siger: Anders, skal du tisse? - uanset svaret, så siger han: nå, men far skal altså tisse og jeg tror jeg kommer først... hvorefter de løber om kap ud på toilettet - og Anders vinder altid og tisser fornøjet på toilettet :-)
Er det bare rigtig dårlig pædagogik, eller kan det efter din mening være en løsning i en periode? Det virker også hvis jeg gør det!
Og uheldene er blevet færre, ja for at sige ingen de sidste par dage i børnehaven.
Men bare sig, hvis vi er helt galt på den :-) Så prøver vi med klistermærkerne istedet!
Kærlige hilsner
mig