Pædagogik og renlighed - 3 år

30. november 2010

Kategori:
Alder:
3 år

Pædagogik og renlighed - 3 år

Kære Helen

Mange tak for dit svar på mit forrige brev.

I perioden mellem jeg skrev og du svarede, har min mand fundet en god løsning, der kan få vores søn på toilettet og tisse.
Nu vil jeg høre din mening om denne!

Jeg er heller ikke fan af belønnings-systemer, men kan, ligesom dig, se en fordel i det i vores tilfælde. Det, som far imidlertid har gjort, og som måske også er et slags belønnings-system, det er, at han (når han kan se, at vores dreng skal tisse, eller bare hvis der er gået længe siden han har tisset) gør det til en leg om, hvem der kan komme først ud ...

Annonce

... at tisse af de to.

Han siger: Anders, skal du tisse? - uanset svaret, så siger han: nå, men far skal altså tisse og jeg tror jeg kommer først... hvorefter de løber om kap ud på toilettet - og Anders vinder altid og tisser fornøjet på toilettet :-)

Er det bare rigtig dårlig pædagogik, eller kan det efter din mening være en løsning i en periode? Det virker også hvis jeg gør det!

Og uheldene er blevet færre, ja for at sige ingen de sidste par dage i børnehaven.

Men bare sig, hvis vi er helt galt på den :-) Så prøver vi med klistermærkerne istedet!

Kærlige hilsner
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger