Svar: Sjat-tisser i bukserne
3. maj 2004
Alder:
5 år, 6 mdr.
Både ja og nej...Det kan sagtens være en overgang, simpelthen fordi han har fortravlt og tiden fra at mærke at nu skal han tisse og til at det løber er meget kort; men det kan da også godt være at du skulle lade ham undersøge nærmere. Måske har en fået blærebetændelse og deraf de hyppige vandladninger.
Jeg synes derfor det ville være en god idé at du tog forbi lægen med en urinprøve og fik dyrket denne. Det er hurtigt at få af- eller bekræftet dette.
Du skal naturligivs også overveje om han forsøger at gøre sig lille. Stiller I for store krav til ham? I takt med at blive 5 år, så er han jo stor og skal måske snart i skole? Prøv I en overgang ikke at forvente for meget. Giv ham masser af ros og fortæl ham hvor god og dejlig han er.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske