Brev:
Sjat-tisser i bukserne
3. maj 2004
Alder:
5 år, 6 mdr.
Sjat-tisser i bukserne
Jeg har en søn på 5 ½, og han har i den sidste 1½ månedstid sjat-tisset i bukserne. Vi skifter bukser 1 - 2 gange og det lugter ikke så godt. Vi har mindet ham om at gå på toilettet, men hans vil ikke gå op og tisse. Han siger han ikke skal tisse, hvilket jeg heller ikke tror han skal, - lige når vi minder ham om det.
Mit umiddelbare indtryk er, at han simpelthen ikke har tid, hverken hjemme eller i børnehaven. Det skal siges, at han går på toilettet, - men "sjatter" ind imellem toiletbesøgende. Der er ikke sket noget specielt i hans liv, - udover det at han er 5½ år og har travlt med alt muligt. Han er lidt flov over det og vil ikke vedkende sig det.
Vi har snakket med ham om det, og er nu holdt op med at fokusere på det, for ikke at gøre en stor sag ud af det. Han er enebarn og får egentlig meget opmærksomhed. Han er en glad dreng og på mig virker det som om han bare har for travlt med alt muligt og ikke "gider" at rende ind på toilettet.
Nu er mit spørgsmål, - er det en overgang, hvor han udvikler sig og holder fast i barndom. Eller skal vi undersøge mere om det?