Svar: Kan vores søn allerede nu mærke en våd eller fyldt ble?
29. august 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Majbritt
Tillykke med din lille dreng, dejligt at høre at han nu er kommet til verden og jeg håber at alt er forløbet planmæssigt ..:o)
Det er jo altid rigtig svært at vide, hvad barnet tænker og føler, men kan et eller andet sted kun komme med et skøn ...
Min umiddelbare tanke er at din dreng ikke fornemmer tissetrang eller afføringstrang ligesom du gør, men han kan sagtens reagere på at der er afføring eller meget urin i bleen. Der er syre i både urin og afføring og det kan irritere hans hud og virke ubehageligt - og det kan han naturligvis mærke. Derfor vil man også sagtens kunne opleve at spæde børn græder eller giver lyd fra sig, når de trænger til at blive skiftet. De kan altså godt mærke ubehag ved en fyldt eller våd ble.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske