Svar: Problemer med renlighed, hvor får vi hjælp?
28. august 2008
Alder:
4 år, 1 mdr.
Kære Majbritt
Jeg er helt enig med jer i at I, jeres datter, har brug for hjælp og jeg kan slet ikke forstå at lægen ikke vil henvise jer videre ...
Der findes så vidt jeg ved ikke private klinikker, men der findes afdelinger på de store hospitaler, som hjælper børn med de problemer jeres datter har og jeg synes du skal ringe til en af dem. De kan i første omgang rådgive dig i telefonen og så kan I tale om det videre forløb.
Du kan søge rådgivning her:
1. Center for Børneinkontinens, Skejby Sygehus - Århus. Deres hjemmeside er www.enuresis-info.dk, tlf. 86 78 41 21
2. Børneinkontinensklinikken, Storstrømmens Sygehus Næstved og det kræver ikke henvisning at komme hos dem. De har Telefonrådgivning tirsdage ml. kl. 08.30 - 15.30
telefon 55 77 64 81
3. Tørdokken, Børnemodtagelsen afsnit 4063, Juliane Marie Centret, Rigshospitalet. Tlf. 35 45 52 94 torsdage kl. 16.30 - 19.30
Jeg kunne forestille mig at de vil bede jer om at føre en afføringsdagbog over et par uger, hvori I skal skrive ned hvornår jeres datter har afføring, om hun har afføring i ble, i bukser, på toilet, om hun føler afføringstrang og hvad hun lavede, da der kom afføring i hendes bukser eller ble - var hun igang med at lege, så hun fjernsyn, var hun ude, igang med at spise osv.
De vil højst sandsynligt også spørge jer om hvorvidt hun har været renlig og hvornår, hvordan hendes afføring ser ud, hvor tit hun har afføring, om hun kan mærke at hun skal af med noget, hvad hun spiser, om hun har fejlet noget, om hun har problemer med vandladning osv. osv. En masse spørgsmål som skal afdække hvad problemet er hos jer.
Jeg håber ovenstående hjælper dig videre, de mennesker du skal have fat i sidder de steder ... rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske