Brev:
Problemer med renlighed, hvor får vi hjælp?
28. august 2008
Alder:
4 år, 1 mdr.
Problemer med renlighed, hvor får vi hjælp?
Hej Helen.
Det er nu et år siden, at jeg skrev til dig for at få hjælp vedr. vores datter og problemer med hendes afføring. Det hjælp en smule, men efter et par uger var den gal igen. Vi tog til læge, da hun havde meget hård mave. Hos lægen fik hun en microlax, hvor hun fik tømt tarmene. Herefter blev hun ordineret på laktolose. Dette har virket efter hensigten, for nu har hun ikke hård mave mere, men hun er blevet bange for at gå på wc, så det hele kommer i bukserne.
Især efter sommerferien er det gået helt galt. Nu skifter vi hende 4-6 gange om dagen. Tisseriet foregår stadig på wc, det er ikke noget problem. Men det store - det er stadig i bukserne. Jeg har læst dine råd til andre, hvor du anbefaler dem at henvende dig til lægen og evt. børneambu. Jeg har derfor været hos lægen, men denne vil ikke lave en henvisning til ambu, men mener derimod at mængden af laktolose skal øges.
Jeg har forsøgt at forklare, at hun nu ikke har hård mave mere men derimod et "psykologisk" problem og at det er det, som vi gerne vil have hjælp til. Jeg har også snakket med vores egen sundhedsplejerske, men hun henviser til lægen og mener ikke, at hun kan gøre mere.
Da jeg ikke følte, at der var hjælp at hente ved lægen, de kan heller ikke komme med flere gode råd i børnehaven eller fra vores egen sundhedsplejerske, går jeg nu på grædende knæ til dig.
Har du evt. forslag til gode bøger, som min mand og jeg kan dykke ned i for at få min lille pige godt igang på wc'et igen. Kan man evt. tage på privat klinik (hvis det findes) eller er der andre steder, hvor vi kan henvende os? Vi vil gøre alt for at hjælpe hende, for hun er MEGET ked af det. Når hun endelig har været på wc for at lave stort er hun en helt anden pige - glad, lettet og frisk på en helt anden måde. Hvilket man godt kan forstå, efter at den lille pus har gået 2-4 dage med ballerne klemt sammen.
Jeg håber virkelig at du kan komme med lidt inspiration/hjælp for NU skal der gøres noget for min lille pige!
Kærlig hilsen
Majbritt