Svar: Gravid igen efter fjernelse af æggeleder?

20. maj 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære søde Helene

Et stort knus herfra og ja, det var rigtig godt at du blev kontrolscannet - hold da op!

Du skal give dig selv tid til at hele og finde kræfter igen. Jeg ved at I brændende ønsker jer et barn og jeg er sikker på at det nok skal komme - forhåbentlig kommer I ikke til at vente længe og jeg håber at lægen har sagt til jer, hvordan I skal forholde jer, hvor lang tid der skal gå osv.

Man kan godt blive gravid med kun en æggeleder og jeg tænker at du må se, hvornår du atter får menstruation og dermed ægløsning. Det er æggelederne der transporterer det løsnede æg fra æggestokken og ind til livmoderen og da det er i æggelederne at befrugtningen finder sted, er det således af afgørende betydning at din ene æggeleder fungerer. Det er derfor ...

Annonce

... rigtig godt at lægerne har sagt at det gør den:o)

Din raske æggeleder og æggestok vil levere æg som før. Hos nogle kvinder er det sådan at æggestokkene levere æg skiftevis fra den ene og den anden side, hos andre er det måske 3-4 gange fra den ene side og en gang fra den anden. Det er derfor at lægen har sagt at der kan risikere at gå lidt længere tid denne gang - igen er det jo heller ikke sikkert, så er du bare forberedt på det.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Det er rigtig godt at du, som du skriver, naturligt vil blive fuldt tæt og undersøgt, scannet osv. når du atter bliver gravid. Det er trygt og rart for dig at vide.

Jeg krydser alt hvad krydses kan og håber på det bedste og at du snart kan skrive og fortælle mig at der atter er en positiv test. Knus og rigtig meget held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.