Gravid igen efter fjernelse af æggeleder?

20. maj 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid igen efter fjernelse af æggeleder?

Hej Helen

Jeg var til min kontrolscanning i onsdags kl 9.20 og jeg blev indlagt med det samme og om eftermiddagen blev jeg opereret.

På scanningen fandt de en blødning på størrelse med en appelsin, der sad ved den vestre æggeleder. Så lægerne kiggede på det hele via en kikkert, men opdagede at det befrugtede æg havde sat sig fast i æggelederen. Æggelederen havde været for smal til at ægget kunne passere igennem. Ægget havde så vokset derfra og var blevet til en blodsamling. Så lægerne åbnede mig - bikinisnit/kelsersnit - og fjernede den venstre æggeleder og blødningen og de lavede og skrap. Lægerne gjorde mit underliv rent med saltvand og kiggede på den højre side, som ser helt normalt ud.

Så nu ligger jeg bare ...

Annonce

... her hjemme og er lidt mør banket. Jeg håber lidt du har et par opløftende ord? Jeg har det overraskende godt med alt det der er sket, men det er lidt en voldsom oplevelse.

Det hjalp så heller ikke situationen, at jeg skulle have været på ferie til USA om lørdagen. Og lægen sagde meget direkte til mig, at jeg ikke ville have overlevet at flyve med blodsamlingen. Så jeg er super lykkelig over at jeg skulle til kontrolscanningen!

Med hensyn til fremtiden, har vi fået at vide, at jeg fint kan blive gravid igen - men at det vil bare vil tage lidt længere tid. Og når jeg bliver gravid igen, så skal komme til en scanning med det samme. Så det der en god tryghed.

Venlig hilsen
Helene

Ps. Din hjemmeside er blevet flot.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.