Brev:
Gravid igen efter fjernelse af æggeleder?
20. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Gravid igen efter fjernelse af æggeleder?
Hej Helen
Jeg var til min kontrolscanning i onsdags kl 9.20 og jeg blev indlagt med det samme og om eftermiddagen blev jeg opereret.
På scanningen fandt de en blødning på størrelse med en appelsin, der sad ved den vestre æggeleder. Så lægerne kiggede på det hele via en kikkert, men opdagede at det befrugtede æg havde sat sig fast i æggelederen. Æggelederen havde været for smal til at ægget kunne passere igennem. Ægget havde så vokset derfra og var blevet til en blodsamling. Så lægerne åbnede mig - bikinisnit/kelsersnit - og fjernede den venstre æggeleder og blødningen og de lavede og skrap. Lægerne gjorde mit underliv rent med saltvand og kiggede på den højre side, som ser helt normalt ud.
Så nu ligger jeg bare her hjemme og er lidt mør banket. Jeg håber lidt du har et par opløftende ord? Jeg har det overraskende godt med alt det der er sket, men det er lidt en voldsom oplevelse.
Det hjalp så heller ikke situationen, at jeg skulle have været på ferie til USA om lørdagen. Og lægen sagde meget direkte til mig, at jeg ikke ville have overlevet at flyve med blodsamlingen. Så jeg er super lykkelig over at jeg skulle til kontrolscanningen!
Med hensyn til fremtiden, har vi fået at vide, at jeg fint kan blive gravid igen - men at det vil bare vil tage lidt længere tid. Og når jeg bliver gravid igen, så skal komme til en scanning med det samme. Så det der en god tryghed.
Venlig hilsen
Helene
Ps. Din hjemmeside er blevet flot.