Tidlige morgener og ingen appetit

20. maj 2008

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Tidlige morgener og ingen appetit

Kære Helen.

Det er længe siden men nu er jeg tilbage.

Albert er nu 1½ år og trives fint. Han er begyndt i vuggestue og det går rigtig godt. Det er et super sted og han har det bare så godt med at være ude blandt andre.

Vores problem er, at han slet ikke interesserer sig for mad i øjeblikket. Jeg synes ikke han får nok i forhold til hvad han plejer. Han gider ikke morgenmad. Jeg kan liste noget brød og en banan i ham ved 8:30 tiden inden vi kører i vuggestue og så gider han bare ikke frokosten som ellers er meget dejlig.

Han spiser masser af brød, men ellers er han faktisk kun til ris, pasta, tomater, kogte gulerødder, majs, ørter, rødbeder, figen/daddelpålæg, spegepølse, hamburgryg, leverpostej, ost, kyletter, fiskedeller, alm. deller, fiskefiletter, æble, banan, pærer, vandmelon, kiwi, melon, figenstænger, kiks og så er det vist det. Han vil gerne ...

Annonce

... smage på maden men spytter det så ud igen.

Om aftenen spiser vi ved 17 tiden for at undgå for meget træthed, men pt. ryger det på gulvet eller ud af munden. Han tager det ind, tygger på det og spytter det så ud igen.
Er det normal adfærd?

Et andet emne er, at han holder fest allerede kl.4:30-5:30 og vil ikke sove igen selvom han er meget træt. Han sover kl. 19 og der er altså lang tid til middagsluren i vuggestuen. Han klarer det fint da man ikke rigtig kan mærke trætheden på ham, men jeg kan se at han er ved at segne om. Han har sovet 2 lure dagligt indtil for 3-4 uger siden, hvor vi pga. vuggestuestart kogte det ned til kun 1 lur. Den er på 2-3 timer og han virker frisk bagefter, men alligevel vågner han, viklet ind i tremmesengen, uden dyne eller sut og så kan vi ikke få ham til at sove igen.

Er det 1½ års "krisen" der trykker?

Kærlig hilsen
Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.