Brev:
Tidlige morgener og ingen appetit
20. maj 2008
Alder:
18 mdr.
Tidlige morgener og ingen appetit
Kære Helen.
Det er længe siden men nu er jeg tilbage.
Albert er nu 1½ år og trives fint. Han er begyndt i vuggestue og det går rigtig godt. Det er et super sted og han har det bare så godt med at være ude blandt andre.
Vores problem er, at han slet ikke interesserer sig for mad i øjeblikket. Jeg synes ikke han får nok i forhold til hvad han plejer. Han gider ikke morgenmad. Jeg kan liste noget brød og en banan i ham ved 8:30 tiden inden vi kører i vuggestue og så gider han bare ikke frokosten som ellers er meget dejlig.
Han spiser masser af brød, men ellers er han faktisk kun til ris, pasta, tomater, kogte gulerødder, majs, ørter, rødbeder, figen/daddelpålæg, spegepølse, hamburgryg, leverpostej, ost, kyletter, fiskedeller, alm. deller, fiskefiletter, æble, banan, pærer, vandmelon, kiwi, melon, figenstænger, kiks og så er det vist det. Han vil gerne smage på maden men spytter det så ud igen.
Om aftenen spiser vi ved 17 tiden for at undgå for meget træthed, men pt. ryger det på gulvet eller ud af munden. Han tager det ind, tygger på det og spytter det så ud igen.
Er det normal adfærd?
Et andet emne er, at han holder fest allerede kl.4:30-5:30 og vil ikke sove igen selvom han er meget træt. Han sover kl. 19 og der er altså lang tid til middagsluren i vuggestuen. Han klarer det fint da man ikke rigtig kan mærke trætheden på ham, men jeg kan se at han er ved at segne om. Han har sovet 2 lure dagligt indtil for 3-4 uger siden, hvor vi pga. vuggestuestart kogte det ned til kun 1 lur. Den er på 2-3 timer og han virker frisk bagefter, men alligevel vågner han, viklet ind i tremmesengen, uden dyne eller sut og så kan vi ikke få ham til at sove igen.
Er det 1½ års "krisen" der trykker?
Kærlig hilsen
Karoline