Svar: Kan ikke mærke liv
5. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Mor
Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og fra graviditet til graviditet, hvornår man mærker liv første gang.
Du fortæller at du i uge 20/21 mærkede liv, da du ventede din dreng og normalt vil det også være sådan at man mærker liv lidt før, når man venter sig anden gang - simpelthen fordi man jo kender fornemmelsen og ved, hvad man skal mærke efter... Men at du i uge 19 endnu ikke synes du har mærket liv kan være helt normalt og du må prøve at tage det stille og roligt, slappe af så meget du kan.
Det er dejligt at du skal scannes og det vil sandsynligvis give dig en helt anden fornemmelse af den lille inde i maven. Hvor tidligt i graviditeten man tilbydes scanning er meget forskelligt efter hvor i landet man bor.
Rigtig meget held og lykke med det hele fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske