Tanker op hele tiden

5. maj 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Tanker op hele tiden

Hej Helen

Først et tak for dit svar på mit spørgsmål om mange korte lure om dagen. Det var super godt det du skrev om, at jeg skulle være opmærksom på Albertes bevidsthedstilstande, og lægge hende når hun er døsig, og ikke når hun er utilfreds.

Det går alt i alt fint med Alberte, som er 8½ uge nu. Mit problem er, at jeg er ved at være lidt træt af aftenerne. Det føles som om, det er lige meget hvad jeg gør, så falder hun først i søvn ved 22.15 tiden. Hun tanker op hele aftenen, ja begyndende allerede fra ved 17 tiden med måltider hver time eller 1½. Hun tager så til gengæld også et langt stræk på 5-7 timer fra kl. 22. Men når hun så vågner ved 7 tiden, så skal hun tanke op IGEN hele formiddagen.

Jeg synes snart der bliver tanket op hele dagen, og det er yderst sjældent at der går 3 timer mellem amningerne. Hun spiser fra begge bryster hver gang. Hun har lige været igennem et appetitspring, hvor det var endnu værre, men er nu tilbage til det ...

Annonce

... normale igen. Hun gylper også helt vildt meget. Jeg gør hvad jeg kan for at hun ikke får luft ind mellem måltiderne, og får hende også til at bøvse. Alligevel kommer der altså dagen igennem kaskader af gylp.

Hvornår begynder hun at kunne sove lidt tidligere?
Er det fordi hun ikke får nok næring (eller måske taber den i gylpen) at hun skal spise så meget?

Et andet lille spørgsmål: Hun har lidt skævt kranium. Min sundhedsplejerske siger, jeg ikke må "blokere" hovedet til den ene side med stofbleer, som jeg ellers har gjort et stykke tid for at få hende til at dreje hovedet til den anden side (hvilket hun sagtens kan), fordi hun skal kunne komme af med gylpen... Hvad siger du? Jeg hænger også legetøj op i den ene side, men det hjælper ikke noget, når hun sover.

Jeg glæder mig til at se dit svar.

Med venlig hilsen

Louise, som skriver med 1 arm, da klokken er 21.25, og alberte opfører sig som om hun ikke har spist i 3 dage... pust støn... ; )

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor