Brev:
Tanker op hele tiden
5. maj 2008
Alder:
2 mdr.
Tanker op hele tiden
Hej Helen
Først et tak for dit svar på mit spørgsmål om mange korte lure om dagen. Det var super godt det du skrev om, at jeg skulle være opmærksom på Albertes bevidsthedstilstande, og lægge hende når hun er døsig, og ikke når hun er utilfreds.
Det går alt i alt fint med Alberte, som er 8½ uge nu. Mit problem er, at jeg er ved at være lidt træt af aftenerne. Det føles som om, det er lige meget hvad jeg gør, så falder hun først i søvn ved 22.15 tiden. Hun tanker op hele aftenen, ja begyndende allerede fra ved 17 tiden med måltider hver time eller 1½. Hun tager så til gengæld også et langt stræk på 5-7 timer fra kl. 22. Men når hun så vågner ved 7 tiden, så skal hun tanke op IGEN hele formiddagen.
Jeg synes snart der bliver tanket op hele dagen, og det er yderst sjældent at der går 3 timer mellem amningerne. Hun spiser fra begge bryster hver gang. Hun har lige været igennem et appetitspring, hvor det var endnu værre, men er nu tilbage til det normale igen. Hun gylper også helt vildt meget. Jeg gør hvad jeg kan for at hun ikke får luft ind mellem måltiderne, og får hende også til at bøvse. Alligevel kommer der altså dagen igennem kaskader af gylp.
Hvornår begynder hun at kunne sove lidt tidligere?
Er det fordi hun ikke får nok næring (eller måske taber den i gylpen) at hun skal spise så meget?
Et andet lille spørgsmål: Hun har lidt skævt kranium. Min sundhedsplejerske siger, jeg ikke må "blokere" hovedet til den ene side med stofbleer, som jeg ellers har gjort et stykke tid for at få hende til at dreje hovedet til den anden side (hvilket hun sagtens kan), fordi hun skal kunne komme af med gylpen... Hvad siger du? Jeg hænger også legetøj op i den ene side, men det hjælper ikke noget, når hun sover.
Jeg glæder mig til at se dit svar.
Med venlig hilsen
Louise, som skriver med 1 arm, da klokken er 21.25, og alberte opfører sig som om hun ikke har spist i 3 dage... pust støn... ; )