Svar: Graviditet, dreng eller pige?
2. december 2003
Alder:
0 mdr.
Kære Anne
Man siger faktisk at jo hyppigere man har samleje, jo større er chancen for at ramme det præcise ægløsningstidspunkt og jo større er sandsynligheden for at det bliver en dreng. De sædceller der bærer genet for drenge er "hurtigt virkende".
Modsat siger man, at de sædceller som bærer genet for piger har længere holdbarhed. Det betyder at hvis man f.eks. har samleje to dage før ægløsning, så vil det sandsynligvis blive en pige, fordi de sædceller som holder sig i to døgn laver piger.
Det logiske i dette skulle være at netop i f.eks krigsperioder, hvor man ikke har meget andet at lave end dyrke sex, så får man flere drenge og dermed flere soldater.
Man siger også at kvinder jo er "det stærke køn" og generelt er dem der lever længst.
Jeg ved ikke hvad man skal tro. Men der er ikke andet for end at gå i gang, så held og lykke med det. Og uanset hvad det så end bliver, så synes man jo som regel at det er det mest fantastiske barn i verden.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske