Svar: Kan man klemme barnet
22. juli 2010
Alder:
0 mdr.
Kære Anette
Tillykke med at du venter dig igen, hvor er det dejligt for jer :)
Din lille baby ligger godt beskyttet inde i livmoderen, omgivet af fostervand og der sker normalt ikke noget ved, at du bliver forskrækket og kommer til at lave en mavebøjning.
Slag, spark, stød osv. mod maven kan være problematisk, men det er der jo ikke tale om ved dig, så mit umiddelbare bud er at du skal tage det helt roligt. Du fortæller heller ikke at du har haft ondt, eller på nogen måde efterfølgende har haft det dårligt eller anderledes end du plejer.
Hvis det kan berolige dig, så synes jeg du skal kontakte din læge eller din jordemoder og spørge om ikke du kan få lov til at blive undersøge, evt. få foretaget en scanning, så du kan se at alt ser ud som det skal og derefter tage det roligt igen :)
Rigtig meget held og lykke fortsat med det hele og rigtig god sommer!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske