Svar: Min kæreste og jeg ønsker at få et barn
28. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Chanette
Det er altid godt at spise en sund og varieret kost og også sørge for at få fisk 1-2 gange om ugen. Derudover masser af grøntsager og frugt. Det er udmærket at undgå et stort indhold af koffein og du børn heller ikke drikke f.eks. sodavand dagligt. Naturligvis heller ikke alkohol eller tobak.
Det anbefales at spise folinsyre når man planlægger graviditet og de første måneder af graviditeten. Du kan købe specielle vitaminpiller, hvor dette er i, eller hvis du allerede har købt multidvitamin tabl. så kan du købe folinsyre ved siden af.
Folinsyre har flere funktioner med mindsker blandt andet risikoen for at barnet bliver født med f.eks. rygmarvsbrok.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske