Brev:
Min søns vægt og højde ved 1 år
29. juni 2004
Alder:
13 mdr.
Min søns vægt og højde ved 1 år
Min søn på lige knap 13 måneder vejede ved fødslen 3600 gram og målte 51 cm. I de første mange måneder var han større end gennemsnittet hvad angår vægten, men har altid været meget "kort".
Ved et-års undersøgelsen for en måned siden blev han vejet til lige omkring 10 kg, men målte kun 72 cm. Jeg hører hele tiden fra folk at han godt nok er meget lille og lavbenet, men at han er godt i stand. Har jeg noget at være bekymret for mht. hans højde?
Jeg er selv 173 cm og hans fra er 192 cm høj. Indtil efter min konfirmation var jeg meget lille og voksede 20 cm på et år. Nogenlunde det samme gjorde hans far. Kan det spille nogen rolle?
Jeg går og bekymrer mig meget om det, da alle hans jævnaldrende er meget højere. Ellers trives han fint og er fuld af energi fra morgen til aften. Han har døjet med mellemørebetændelse og efterfølgende væske i ørene, og han skal have lagt dræn i ørerne i den efterfølgende uge.