Svar: Pasning eller ej?

2. februar 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære Lotte

Det lyder rigtig dejligt med et par teaterbilletter og det synes jeg bestemt I skal tage imod. Netop tidsrummet 13-18 er et godt tidspunkt for Oscar at prøve at blive passet i. Han skal have en middagslur på det tidspunkt og han skal have noget at spise osv. og så skal han selvfølgelig leges med, og have det rigtig sjovt.

Netop fordi I har valgt dette tidspunkt og ikke f.eks. om aftenen, hvor han skal sove, hvor han især har brug for genkendelighed og tryghed, når han skal falde til ro osv. så synes jeg det er rigtig fint at I lader ham passe og tager af sted.

Han har dog, som du skriver, nu lidt begyndende angst for fremmede og for at et hele lykkes bedst muligt, så ville det bedste være at han blev passet af nogen han kender godt, nogen som kender ham, ved hvordan I plejer at gøre tingene på osv. Sådan er det så ikke, men det betyder jo ikke at han ikke vil have det godt - jeg er helt sikker på at hans onkel vil elske at ...

Annonce

... passe ham og de vil have det rigtig dejligt sammen.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Hvorvidt bedsteforældrene behøver være der... tja det lyder umiddelbart ikke som om at Oscar kender dem særlig godt heller. Han kender dem bedre, men ikke godt...? Derfor vil forskellen måske ikke være så stor. Jeg tror det vigtigste er at den der passer Oscar forstår at være rolig og rumme ham hvis han bliver ked af det. At personen ikke selv bliver urolig og ked af det, men ligesom tager tingene som de kommer og hjælper Oscar på bedste vis. Hvis vedkommende som I vælger skal passe Oscar er i stand til dette, så vil han ikke få traumer:o) Han vil naturligvis godt kunne blive ked af det, men det er jo okay, det bliver han jo også nogle gange selvom han er sammen med sine forældre...

Jeg håber du kan bruge mine tanker lidt videre, rigtig god fornøjelse - det er vigtigt også at prioritere hinanden som par en gang imellem og med den alder Oscar har nu, så kan han godt passes af andre en ½ dag...:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor