Svar: Bliver mor helt skaldet?
16. juli 2014
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Det er helt normalt, at man kan tabe hår efter en fødsel - det ses ofte 3-5 måneder efter fødslen og nogle taber lidt hår, hvor andre taber meget.
Det skyldes hormonelle ændringer og det ses hos både kvinder som ammer og hos kvinder som giver flaske. Det stopper som regel igen efter et par måneder:)
Du kan godt opleve at blive mere tyndhåret og du kan også opleve at du i en periode får lidt høje tindinger, men jeg har endnu ikke hørt om nogen som er blevet skaldet. Hvis du er i mødregruppe, så prøv at spørge de andre mødre - det er sandsynligt at flere af dem oplever det samme lige nu:)
Det er rigtig godt, at du spiser varieret og supplerer med vitaminpiller osv. Men det er som sagt hormonelt, så lige nu må tiden arbejde lidt for dig :)
Rigtig meget held og lykke og rigtig god sommer!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske