Svar: Dagplejeskift - 2 år, 5 mdr.
16. juni 2014
Alder:
2 år, 5 mdr.
Kære forældre
Tak for jeres brev :)
Det er godt nok en svær situation, og jeg kan godt forstå, at I synes det er svært at finde ud af, hvad der vil være bedst…
Et eller andet sted tænker jeg, at det vigtigste er, at han er tryg og glad. Det må komme forud for x-antal skift. Jeg er derfor mest tilhænger af at vælge den gamle dagplejer, som kender ham og som han er glad for - så han får to rigtig gode måneder, før han skal starte i børnehave. Hvis I har mulighed for at han kan komme tilbage til hende, så synes jeg det lyder dejligt for ham.
Hvordan er det med børnehaven? Er I sikre på pladsen og fra hvilken dato har I plads? Hvis I ikke har fået en fast dato endnu, så er der jo den mulighed, at han kommer til at starte senere, så han kommer til at være i dagplejen lidt længere tid - og det taler igen for at være hos den dagplejer, hvor han er mest tryg og glad. Det kan også være at I kunne tale med pladsanvisningen om, hvorvidt han kan starte tidligere i børnehaven, så han ikke behøver flere skift, men kan starte direkte i børnehaven efter jeres ferie… Nogle steder modtager man børn i børnehave før de er fyldt 3 år, andre steder så skal de være fyldt 3 år, før de bliver flyttet.
Jeg håber, I kan bruge disse tanker lidt videre og at I finder en løsning, som kan fungere for jer og jeres dreng:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske