Dagplejeskift - 2 år, 5 mdr.

16. juni 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Dagplejeskift - 2 år, 5 mdr.

Hej

Jeg har et spørgsmål ang. dagpleje. Vores søns dagplejemor blev sygemeldt, da han havde været der i bare 2 måneder. Han var så i gæstedagpleje 1 uge og derefter hos en anden dagplejer i 2 måneder. Der var ingen problemer med at aflevere, men vi foretrak alligevel vores oprindelige dagplejemor. Han kom tilbage til den oprindelige dagplejemor efter 2 måneder, og det gik fint fra første dag.

Han har ikke været i gæstedagpleje på andre tidspunkter, da har vi enten holdt fri eller han har været hjemme hos mine forældre.

Så skete der desværre det, at dagplejemoren igen blev sygemeldt. Denne gang bad jeg om at få vores dreng flyttet permanent, fordi jeg synes det ville give for meget flytning frem og tilbage. Det fik vi lov til og vi flyttede til en, som vores dreng kendte fra legestue.

Den nye dagplejemor har mange tilfredse børn og forældre, men vores dreng er aldrig blevet 100 % glad. De første gange sagde han med gråd i stemmen ”Om til ……” og så navnet på den sygemeldt dagplejemor. De første 14 dage var det bestemt ikke rart at aflevere. Vi måtte gøre alt hvad vi kunne for at aflede, og selvom han ikke græd voldsomt, så stod han med rystende underlæbe og var tydelig ked af at blive afleveret.

Han har været der 3½ måned nu, men vi har stadig ...

Annonce

... morgener, hvor han ikke har lyst til at blive afleveret. Dagplejemoren siger, at der går over lige så snart vi er gået, men jeg har bare slet ikke lyst til at det skal være sådan. Han skal ikke være ked af det.

Hos den tidligere var han aldrig ked af det, og han ville sjældent med hjem. Her vil han hjem med det samme, når jeg henter ham. Hvis han lige er vågnet og får frugt, så er han klar til at tage det i hånden og spørger, om vi skal hjem. Han har aldrig lyst til at blive.

Ca. 1 dag hver anden uge er han rigtig ked af at blive afleveret, og næsten hver dag, må vi aflede og aflede inden vi går. Jeg sidder ofte på gulvet i et stykke tid og snakker med ham og de andre, inden jeg går.

Nu starter den sygemeldte dagplejemor igen, og vi har meget lyst til at få vores søn derom igen, men er meget i tvivl om det er det rigtige. Dels vil han kunne være der 2 uger, så holder vi sommerferie, og efter sommerferien vil han kunne være der 2 måneder, så skal han i børnehave. Herudover tror jeg, at dagplejemoren vil få nogle mindre børn, som vores dreng ikke vil have så meget ud af at lege med – og under alle omstændigheder, vil det være børn han ikke kender.

Hvad er dit råd?

Skifte inkl. mindre og ukendte børn eller blive og være 80% glad?

Hilsen forældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet