Brev:
Dagplejeskift - 2 år, 5 mdr.
16. juni 2014
Alder:
2 år, 5 mdr.
Dagplejeskift - 2 år, 5 mdr.
Hej
Jeg har et spørgsmål ang. dagpleje. Vores søns dagplejemor blev sygemeldt, da han havde været der i bare 2 måneder. Han var så i gæstedagpleje 1 uge og derefter hos en anden dagplejer i 2 måneder. Der var ingen problemer med at aflevere, men vi foretrak alligevel vores oprindelige dagplejemor. Han kom tilbage til den oprindelige dagplejemor efter 2 måneder, og det gik fint fra første dag.
Han har ikke været i gæstedagpleje på andre tidspunkter, da har vi enten holdt fri eller han har været hjemme hos mine forældre.
Så skete der desværre det, at dagplejemoren igen blev sygemeldt. Denne gang bad jeg om at få vores dreng flyttet permanent, fordi jeg synes det ville give for meget flytning frem og tilbage. Det fik vi lov til og vi flyttede til en, som vores dreng kendte fra legestue.
Den nye dagplejemor har mange tilfredse børn og forældre, men vores dreng er aldrig blevet 100 % glad. De første gange sagde han med gråd i stemmen ”Om til ……” og så navnet på den sygemeldt dagplejemor. De første 14 dage var det bestemt ikke rart at aflevere. Vi måtte gøre alt hvad vi kunne for at aflede, og selvom han ikke græd voldsomt, så stod han med rystende underlæbe og var tydelig ked af at blive afleveret.
Han har været der 3½ måned nu, men vi har stadig morgener, hvor han ikke har lyst til at blive afleveret. Dagplejemoren siger, at der går over lige så snart vi er gået, men jeg har bare slet ikke lyst til at det skal være sådan. Han skal ikke være ked af det.
Hos den tidligere var han aldrig ked af det, og han ville sjældent med hjem. Her vil han hjem med det samme, når jeg henter ham. Hvis han lige er vågnet og får frugt, så er han klar til at tage det i hånden og spørger, om vi skal hjem. Han har aldrig lyst til at blive.
Ca. 1 dag hver anden uge er han rigtig ked af at blive afleveret, og næsten hver dag, må vi aflede og aflede inden vi går. Jeg sidder ofte på gulvet i et stykke tid og snakker med ham og de andre, inden jeg går.
Nu starter den sygemeldte dagplejemor igen, og vi har meget lyst til at få vores søn derom igen, men er meget i tvivl om det er det rigtige. Dels vil han kunne være der 2 uger, så holder vi sommerferie, og efter sommerferien vil han kunne være der 2 måneder, så skal han i børnehave. Herudover tror jeg, at dagplejemoren vil få nogle mindre børn, som vores dreng ikke vil have så meget ud af at lege med – og under alle omstændigheder, vil det være børn han ikke kender.
Hvad er dit råd?
Skifte inkl. mindre og ukendte børn eller blive og være 80% glad?
Hilsen forældrene