Svar: Barselshvile
2. december 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Anette
Tak for dit spørgsmål, jeg kan godt forstå at I undrer jer :o)
Jeg har ikke hørt noget om at det ved lov skulle være vedtaget at flergangsfødende skal tage hjem efter 4 timer. Det tror jeg ikke er korrekt.
Men måske er der tale om at man på visse sygehuse, har en politik om at man for at spare, så vidt muligt skal give plads til første gangsfødende og familier som føder ved kejsersnit osv. og hvis man er flergangsfødende og har haft en fuldstændig ukompliceret fødsel, så kan man enten tage hjem eller f.eks. få ophold på en mere selvhjulpen afdeling.
Nu er dit spørgsmål i hvert fald lagt på siden, og hvis nogen derude har hørt om en lov der fra første januar 2009 siger at flergangsfødende skal udskrives efter 4 timer, så er vi da nok mange, der gerne vil vide det ...
Rigtig god jul, jeg kan forestille mig at der er juletravlt i butikken :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske