Svar: Dagpleje - 11 mdr.
22. august 2008
Alder:
11 mdr.
Kære bekymrede mor
Det er altid utroligt følsomt, når børn er nødt til at skifte dagpleje i en periode og det er naturligvis ikke optimalt. Sygdom er man dog ikke herre over og skal dagplejer opereres eller lignende, så er det jo sådan det er ... Som du skriver kan man ikke rigtig gøre noget og I har ikke så meget valg :o)
Det lyder hos jer som om at jeres dreng ikke bliver kastebold. Det lyder umiddelbart som om at det er planlagt og der er tænkt over tingene - dejligt! Det er rigtig godt, hvis børnene kan være sammen, fordi børnene kender hinanden og det giver dem tryghed. Derudover vil det ofte være sådan at dagplejer og børn kender hinanden lidt fra de ugentlige møder i legestue. De er således ikke helt fremmede for hinanden og det er et stort plus.
Hvis den nye dagplejer er helt ny og derfor i stand til at tage imod de 4 børn samtidig, så lyder det også rigtig godt. At hun har erfaring fra tidligere er naturligvis et plus og så tænker jeg, at I naturligvis skal møde hende og det vil også være relevant at den nuværende dagplejer går på besøg med børnene, så de har været hos den nye, kender lidt til stedet til hende osv. På den måde kan I og dagplejerne hjælpe både jeres dreng og de andre børn. Jo flere gange de har været der, jo mere de har set hende, jo mere trygge vil de naturligvis føle sig.
Med hensyn til at holde ham hjemme, så må I se hvad tiden bringer. Det kan være udmærket at give ham lidt kortere dage en gang imellem, eller lade ham holde fri af og til, men se hvordan det går og lad ham, som I skriver, lige komme lidt ind i rutinen. Lad ham fornemme en hverdag, hvor han afleveres om morgenen, spiser med de andre børn, sover der osv. inden I så henter ham igen :o)
Jeg håber det hele kommer til at gå godt for alle parter, rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske