Svar: Dagpleje - 11 mdr.

22. august 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære bekymrede mor

Det er altid utroligt følsomt, når børn er nødt til at skifte dagpleje i en periode og det er naturligvis ikke optimalt. Sygdom er man dog ikke herre over og skal dagplejer opereres eller lignende, så er det jo sådan det er ... Som du skriver kan man ikke rigtig gøre noget og I har ikke så meget valg :o)

Det lyder hos jer som om at jeres dreng ikke bliver kastebold. Det lyder umiddelbart som om at det er planlagt og der er tænkt over tingene - dejligt! Det er rigtig godt, hvis børnene kan være sammen, fordi børnene kender hinanden og det giver dem tryghed. Derudover vil det ofte være sådan at dagplejer og børn kender hinanden lidt fra de ugentlige møder i legestue. De er således ikke helt fremmede for hinanden og det er et stort plus.

Hvis den nye dagplejer er helt ny og derfor i stand til at tage imod de 4 børn samtidig, så lyder det også rigtig godt. At hun ...

Annonce

... har erfaring fra tidligere er naturligvis et plus og så tænker jeg, at I naturligvis skal møde hende og det vil også være relevant at den nuværende dagplejer går på besøg med børnene, så de har været hos den nye, kender lidt til stedet til hende osv. På den måde kan I og dagplejerne hjælpe både jeres dreng og de andre børn. Jo flere gange de har været der, jo mere de har set hende, jo mere trygge vil de naturligvis føle sig.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Med hensyn til at holde ham hjemme, så må I se hvad tiden bringer. Det kan være udmærket at give ham lidt kortere dage en gang imellem, eller lade ham holde fri af og til, men se hvordan det går og lad ham, som I skriver, lige komme lidt ind i rutinen. Lad ham fornemme en hverdag, hvor han afleveres om morgenen, spiser med de andre børn, sover der osv. inden I så henter ham igen :o)

Jeg håber det hele kommer til at gå godt for alle parter, rigtig meget held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2