Brev:
Tager sig til øret, udvikling mm.
22. august 2008
Alder:
7 mdr.
Tager sig til øret, udvikling mm.
Hej Helen,
Er det normalt at børn tager sig til øret eller omkring øret, når de bliver trætte?
Synes min søn er begyndt på dette og jeg vil gerne være sikker på at det ikke er pga øre problemer. Han virker dog ikke til at have ondt og tager sig heller ikke til øret på andre tidspunkter end når han er træt.
Der sker for tiden rigtig meget med min dreng, han er inden for den sidste måned begyndt at vende sig fra ryg til mave og omvendt, krybe lidt omkring, og er også begyndt at komme op og stå på alle fire ben og rokke :)
Jeg kan dog se, når han kryber lidt omkring, at han hovedsaglig bruger højre side - dvs han skubber sig fremad med højre ben og højre arm.
Hvordan kan jeg få ham til at bruge venstre side i større grad? Kan jeg hjælpe ham til at komme i gang med at kravle rigtig, eller kommer det af sig selv, når han for alvor har fundet balancen ved at stå og rokke?
Hvor meget bør børn i hans alder (7mdr) ca sove om dagen og natten?
Hvornår kan man begynde med små stykker brød?
Hvor meget mælk bør han indtage?
Glæder mig til at høre fra dig
Med venlig hilsen
Lene