Svar: Mere mad? - 3 mdr.

30. maj 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære Maiken

Dannelsen af brystmælk er utroligt påvirkelig af hvordan mor har det og derfor vil mælkemængden naturligt falde meget hurtigt, når mor er lidt stresset:o) Det er helt normalt og det gør ikke noget, det skal du ikke være ked af.

Jeg synes det er rigtig flot tænkt at du har forsøgt at malke ud og her fornemmer at brystet virker tomt. Det er på samme måde rigtig godt at I har forsøgt at supplere med mme efter amning og når Silje her tager 100ml, så er det fordi du på dette tidspunkt ikke har haft nok til hende - så er det netop vigtigt at supplere hende og det du har gjort gør dig til en god mor!

Derfor skal du nu sige til dig selv, at når Silje dier hos dig og du kan høre hun synker, se mælk i mundvigene osv. så får hun hvad hun skal have. Men de gange, hvor hun slipper hele tiden, hvor du ...

Annonce

... ikke fornemmer at der er så meget mælk, så skal hun suppleres med en flaske og det skal du gøre med god samvittighed, for det er hendes behov.

Du skal altså tillade dig at flekse efter hvad hun viser behov for og det er fint at amme så meget du kan, men det er også fint at supplere. Der er ingen problemer med rent drikkevand i Danmark og det er ikke sundhedsskadeligt at tilbyde sit barn en flaske, så det gør du bare og får lidt ro på. Når hun så har sovet nogle sammenhængende timer og atter vågner op og er sulten, så har du forhåbentlig fået slappet lidt af, har igen fået dannet fint med mælk til hende og så kan du amme igen.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Derudover vil far jo kunne komme lidt på banen og give flaske en gang imellem og det vil også være dejligt for jer alle:o)

Rigtig meget held og lykke og stort knus fra mig til dig:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.