Mere mad? - 3 mdr.

30. maj 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Mere mad? - 3 mdr.

Hej Helen..

Jeg har lagt mærke til at Silje nogen gange meget hurtigt græder ved brystet. Hun sutter kun nogle få min og begynder så at græde. Hvis jeg skifter hende til den anden side er der ro, hvorefter det starter igen efter få min. Det er værst om aftenen.

Jeg forsøgte igår at malke ud, lige efter en kort og urolig amning, hvor hun efterfølgende var faldet i søvn. Jeg havde fornemmelsen af, der ikke kom noget mælk. (Ingen mælk i mundvigen, suttede mange gange før hun slugte). Der kom stort set ingen mælk fra nogen af brysterne, da jeg for første gang prøvede at malke ud. Der var kun en lille bundskvat efter 10min. udmalkning. Satte suget højere op uden det hjalp. Hun havde dog lige ammet, men var grædende og urolig som før nævnt. Jeg er bange for jeg ikke har nok mælk? Hun tager dog 200gr. på i ugen, vejer hende selv, da sundhedsplejerksen stadig strejker.

Igår aftes lavede min mand og jeg så et eksperiment. Vi gav hende erstatning efter hun havde ammet som hun plejer hos mig med gråd, slipper og sutter osv. Jeg lod hende sutte, indtil jeg synes det var synd og hun slap hele tiden efter kort sutten. Hun tog lige efter amningen ca. 100ml. erstatning, var glad og rolig, faldt hurtigt i søvn og sov fra 21-7 morgen. D

Det skal siges at hun normalt tager op til 6-8 timers søvn om natten når jeg ammer hende sidste gang om aftenen, så jeg ved ikke ...

Annonce

... om hun mangler mælk fra mig, hvis hun kan sove så længe?? Det kan selvfølgelig også være tilfældigt hun sov så længe. Men tænk nu, hvis hun er mere sulten end det jeg kan give? Jeg ammer hende så tit jeg kan ila dagen, bare såsnart hun efter leg bliver utilfreds eller efter en lur. Der går aldrig mere end 3 timer imellem.

Jeg selv har været en del stresset på det sidste, kan ikke sove og er urolig. Er nu startet hos en psykolog, da jeg var bange for at have udviklet en fødselsdepression. Han mener dog det er stress. Jeg har dog i en lang periode kæmpet med at Silje til tider græder ved brystet, slipper hurtigt. Synes ikke altid der er mælk i mundvigen på hende, andre gange løber det ned ad siden på mig og ned ad kinden på hende. De gange hun var meget urolig ved brystet og hvor jeg "har trukket det lidt", giver jeg hende sutten og hun bliver mere rolig?? Så jeg har tænkt hun ikke var sulten. Men hvis hun lige efter amning tager 100ml uden vrøvl, tror du så ikke det er sult?

Hvad gør jeg? Jeg vil selvfølgelig amme hende så meget jeg kan, men havde tænkt mig, hvis hun igen bliver utilfreds ved brystet, at give hende erstatning bagefter, så hun bliver mæt. Kan ikke lade være at spekulere på om hun ville have sprunget en kurve mere op hvis jeg havde gjort det noget før, eller om hendes aftenuro, ville have været bedre?

Har du et godt råd?

Hilsen
Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.