Brev:
Søvn - skal vi gøre noget eller ændrer det sig bare?
30. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Søvn - skal vi gøre noget eller ændrer det sig bare?
Hej Helen
Ja så skriver jeg igen:) Denne gang er det om Sebastians søvn. Han har altid vågnet meget tidligt, men det begynder at blive tidligere og tidligere. Han kommer i seng ved 19.30-20 tiden. Sover derefter hele natten uden at få bryst. Førhen vågnede han mellem 5.30 og 6, men nu vågner han omkring kl. 4.30. Han ligger og roder rundt, sparker dynen af, triller om på maven, får lagt sig på tværs af sengen og snakker.
Jeg går ind til ham ligger ham rigtigt igen og putter ham (han virker ikke sulten), men der kan godt gå en time, inden han putter sig igen, og herefter sover han måske et kvarters tid. Ikke meget mere.
Vi har prøvet at rykke måltider, lure osv. i løbet af dagen men lige lidt hjælper det. I alt sover han 3-4 timer (mest 3 timer) om dagen fordelt på 2-3 lure. Han får for det meste stadig en lille powernap sidst på eftermiddagen (ved 16.30-17 tiden), hvor han sover 30 min til 1 time. Det er mest 30-40 min. De 2 andre lure kan vare fra 1-2 ½ time. Mest 1 til 1 1/2 time af gangen. Han vågner meget let, hvis der larmer lidt, når han står ude i barnevognen og sover.
Om dagen er han begyndt at trække benene ind under sig, når han ligger på maven. Som om at han snart vil til at kravle. Sidder selv på gulvet med puder omkring sig (vælter lidt endnu).
Men er der noget vi kan gøre, for at han måske sover lidt længere om morgenen? Eller ændrer det sig bare på et tidspunkt?
Kærlig hilsen
Sebastians mor