Svar: Amning - 10 mdr.
22. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Kære Lene
Tak for dine pæne ord til mig:o)
Jeg kan godt se problemet omkring amning, når du skal have aften eller nattevagt eller hvis du har lyst til at tage en tur i byen og overlade putningen til far ... Alternativet til amning er jo så en flaske og da lillepigen ikke tåler komælk eller modermælkserstatning, så er alternativet at du malker ud og tilbyder hende din udmalkede mælk på flaske.
Hun er 10 måneder nu, så det er et spørgsmål om at finde en løsning som kan fungere for jer nu og indtil hun er stor nok til at kunne spise en kalktablet - den kan evt. knuses og gives sammen med lidt frugtmos eller lignende, men du er som sagt nødt til at tale med lægen om hvordan du skal få hende dækket ind.
Du er nødt til at se, hvad der kan fungere bedst for jer i forhold til amning. Der sker naturlig ikke noget ved at hun en enkelt dag eller to ikke ammes de 3 gange - væske behovet kan dækkes med vand og sådan må det være. Frustreret bliver hun måske men alternativet er som sagt en flaske eller måske en kop med udmalket mælk og sådan er det nødt til at være. Flasken vil hun måske godt acceptere i mangel af bedre ...
Det er rigtig dejligt at høre at det går så godt med indkøringen, super dejligt for jer:o) Fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske