Amning - 10 mdr.

22. maj 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Amning - 10 mdr.

Hej Helen.

Jeg har lige skrevet til dig vedr. dagplejestart, søvn og amning og er rigtig glad for dig meget grundige svar. Man får sandelig valuta for pengene her :o)

Det eneste jeg ikke helt er afklaret med er amningen. Det er i forhold til at hun dårligt tåler komælk og du foreslog at jeg for at dække hendes kalkbehov kunne amme hende 3 gange dagligt. Der hvor det er et problem er, at jeg engang imellem har nattevagter, og således ikke kan amme hende sen aften. Det kan selvfølgelig også blive et problem med den tidlige ønskede amning (05-06), men det problem må vi se om vi kan løse med at hun engang imellem får lidt grød af faren der, det er nemlig ikke så ofte jeg har nattevagterne, men det kan jo alligevel godt være forvirrende for hende at hun nogen gange får og andre gange ikke.

Samtidig med gør det at jeg ofte vil løbe ind i problemet hvis jeg skal til nogle andre ting om aftenen som ikke lige har med arbejdet at gøre, så på den måde synes jeg at det er meget bundet at skulle give hende aftenamningen. Hun er nemlig meget vanemenneske og jeg ved, at faren nærmest ikke kan putte hende uden at jeg giver hende bryst inden, hvis hun først vænner sig til det igen. Det ville jo ikke være noget problem, hvis hun kunne få modermælkserstatning, for så ville faren eller andre bare kunne give hende en flaske de gange jeg ...

Annonce

... ikke kunne være til stede.... Men som sagt kan hun ikke tåle MME og det hun kan tåle (profylax og nutramigen) nægter hun som sagt fuldstændig - selv efter en lang periode med forsøg på tilvænning.... Kan du se mit problem?

Aner ikke hvordan jeg skal løse det! - Skal lige siges at da hun fik bryst morgen, middag, eftermiddag, til aftenputning, sen aften og nat stadig ikke sov bedre, så i forhold til søvnen tror jeg ikke det ville hjælpe, men det ville det jo så i forhold til kalken. Men det må jeg snakke med lægen om.

Slutteligt kan jeg fortælle at jeg nu for 3. dag i træk har afleveret Milla i dagplejen. Det er en SUPER dagplejemor hun har fået og jeg har de 2 første dage fået billeder med hjem og kan se at Milla trives. Hun har endnu ikke grædt overhovedet, men bliver glad når hun ser mig, omend hun stadig gerne vil lege videre når vi har sagt hej. Skønt med en tillidsfuld datter.

Dog føler jeg at min arm er amputeret :o) - Der mangler i hvert fald noget herhjemme, selvom hun kun har været afsted 2-3 timer ad gangen. Men det virker i hvert fald til at gå rigtig godt. Sover meget uroligt, men der er jo også mange nye indtryk at fordøje. Skal sove der for første gang imorgen, så nu må vi se om min frygt for at hun ikke vil sove bliver gjort til skamme.

Med venlig hilsen, og endnun engang tak for en kanon brevkasse - Lene!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene