Svar: Vil ikke spise om dagen

3. april 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Hej med dig

Nu kan jeg jo ikke se din dreng og derfor ikke vurdere, hvordan han trives, men ud fra din beskrivelse så lyder det som om at han faktisk har en rigtig god evne til at regulere sit behov.

Du lyder til at have masser af mælk og som om det kommer let til ham, samtidig er han blevet større og ældre, har flere kræfter og arbejder således med brystet på en anden måde end tidligere og det kan sagtens være at han får, hvad han har behov for på 10 minutter amning.

Det lyder jo umiddelbart sådan. Du fortæller om en dreng som:
- Sover godt op til 2 timer eller mere efter amning
- Afviser brystet naturligt, når han tilbydes det
- Er glad og tilfreds i løbet af dagen og mellem sine måltider
- Tisser fint og har gode tunge bleer
- Tager fint på
- Udvikler sig og har lyst og mod på verden
- Bliver ammet ca 7-8 gange dagligt

Det lyder som en ...

Annonce

... dreng der stortrives og derfor er der ikke så meget andet du kan gøre end at glæde dig over det. Du kan ikke tvinge ham til at spise hyppigere om dagen, hvis han ikke vil det og der er ingen idé i at tvinge ham til brystet. Du må tro på at han har en naturlig evne til at regulere sit behov og hvis du tilbyder ham brystet, så tager han, hvad han har behov for.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil have lidt mere sammenhængende nattesøvn og hvis det er meget vigtigt for dig, så kan alternativet være en flaske, som far så kan give, for at du kan få sovet. Det kan så være med udmalket modermælk, modermælkserstatning eller vælling og den kan gives sen aften evt. omkring midnat. Det vil give dig mulighed for at gå tidligt i seng og lade far overtage første måltid om natten, for at du så kan få sovet.

Håber du kan bruge mine tanker lidt videre, fortsat held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far