Svar: Amning om natten - 9 mdr.
29. marts 2008
Alder:
9 mdr.
Kære Bonnie
Jeg tænker umiddelbart at Seamus vågner om natten og søger brystet og den ekstra tryghed det giver, fordi han har den alder han har. Verden er så stor, han oplever så meget mere og drømmer derfor også mere end tidligere. Han har brug for brystet for at falde til ro og komme videre i søvnen og det er helt okay.
Det går jo ikke ud over hans indtag af mad og han lyder til at trives med det. Det er naturligvis lidt trættende for dig at det er nødvendigt og du må starte med at se om han med stillingsskift og en beroligende hånd kan sove videre og kan han ikke det, så tilbyde ham brystet. Dog kortvarigt, så han ikke sætter mælkebehovet og mælkeindtaget om natten om - på sigt skulle han jo meget gerne væk fra det.
Det lyder som okay, som en fase I lige nu skal komme igennem naturligvis med gode overvejelser, så amningen ikke trappes yderligere op. Så tænker jeg at det vil kunne løse sig af sig selv:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske