Brev:
Amning om natten - 9 mdr.
29. marts 2008
Alder:
9 mdr.
Amning om natten - 9 mdr.
Kære Helen,
Tak for dine gode råd sidst. Det tog kun 3 dage at få Seamus tilbage i sin gode gamle rytme, og han lægger sig nu til at sove uden protest.
Jeg savner dog stadig min nattesøvn og vil gerne spørge dig til råds.
Seamus spiser godt om dagen. De fleste dage spiser han omkring 8 dl. grød/mos/mad fordelt på 5 måltider. Herudover bliver han tilbudt 3 amninger, og kræver en 4. Han er ikke verdens største dreng - knap 9 kg. og 75-76 cm. lang (han bliver 9 måneder om et par dage).
Amningerne ligger kl. 8-9, 19, 24, og 04. Kl. 8/9, 19 og 04 snacker han kun.
Mit problem er hans spisning kl. 04. Jeg har både prøvet at amme ham inden jeg selv gik i seng, og at skubbe midnatsamningen, for at kunne nøjes med at stå op een gang i løbet af natten. En sjælden gang vågner han da også først kl. 02, og kan så klare sig til 6, hvor vi står op. Langt de fleste nætter vågner han igen kl. 04 og insisterer på at blive ammet. Han er reelt ikke sulten, men vil alligevel ikke nøjes med vand, sutten eller holde i hånd.
Hvis jeg forsøger for længe (ganske kort tid), vågner han bare helt op, og så er natten slut. Jeg kan få ham til at tage et par timer mere, hvis jeg straks stikker ham brystet i 30 sek. og så lægger ham tilbage. Desuden kan jeg heller ikke lade ham larme for meget, da han så vil vække storebror.
Mit spørgsmål går på, om dette vil løse sig selv inden for en rimelig tid, eller om jeg er nødt til at gøre noget aktivt. Jeg tror bestemt ikke jeg kan få mere mad i ham om dagen, da han spiser ganske pænt.
Mange hilsner
Bonnie