Svar: Løbe tør for mælk?
10. august 2007
Alder:
8 mdr.
Kære Lene
Det er rigtig godt at du har kunne bibeholde amningen de 3 gange dagligt, så du ikke har behøvet supplere med en flaske. Det er super og jeg synes det fortsat vil være en god idé at du ammer, da I begge er glade for det. Jeg tænker derfor at du skal forsøge fortsat at amme og gå ud fra at din dreng siger fra, hvis han ikke vil mere.
Måske har du fået menstruation og det kan være smagen af mælken han reagerer på?
Du må stadig tro på at når du ammer, så er der også mælk. Han gad ikke ligge ved brystet, hvis der ikke var noget at komme efter.
Hvis hans ændrede sutteteknik ikke betyder noget for brystet, at du ikke får ondt, får sår eller andet, så lad ham bare die sådan. Det er naturligvis ikke så fedt at føle sig som an "affløbssvupper", men hvis I ellers er glade for amningen begge to, så bibehold endelig disse.
Modermælken er jo god for ham stadig, også nu hvor han passes ude og derfor er udsat for flere infektionsmuligheder :o)
Så jeg synes altså at der er en idé i at fortsætte amningen lidt endnu, der er både trygheden og hyggen i det, der er også en vis mælkemængde ellers ville han ikke ligge der og så er der fortsat gode stoffer til hans immunforsvar. Så når I begge er glade for amningen fortsætter du bare roligt i samme stil.
Hvis han så selv afviser brystet og ikke vil det mere, så må det være sådan, men det er der jo ikke tale om i øjeblikket.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o) Og god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske