Brev:
Løbe tør for mælk?
10. august 2007
Alder:
8 mdr.
Løbe tør for mælk?
Hej Helen
Jeg ammer stadig min søn (lige straks 8 mdr.) 3 gange om dagen: morgen, eftermiddag når vi ses efter job/dagpleje og aften inden sengetid. Mit spørgsmål går på, om det kan passe, at jeg kan løbe tør for mælk?
Jeg har aldrig helt "troet på", at man kan risikere ikke at have mælk nok, for man har jo fået at vide, at produktionen stiger med efterspørgslen. Og efterspørgslen er i dette tilfælde ikke faldet. Alligevel har jeg den sidste uges tid oplevet, at han af og til sutter på en helt anderledes intens måde og med vidt åben mund. Samtidig har jeg opdaget, at jeg kan få mellem 50 og 100 ml mme i ham af kop lige efter amning(forsøgte, fordi jeg netop fik mistanke om, at han ikke fik nok mælk). Han beklager sig ikke og er hverken kortere eller længere tid om amningen end ellers, så det er alene hans måde at sutte på, der undrer mig.
Hvis nu jeg er ved at løbe tør, er det så tiden at stoppe helt? Eller er der idé i at fortsætte, så længe han tilsyneladende stadig er interesseret? Jeg har ikke noget imod det. hvis det giver ham noget, tryghed, f.eks. - han er lige begyndt i dagpleje. Skal jeg så bare vente til han selv siger nej tak?
For 1½ md. siden anbefalede du os at begynde på flaske i forbindelse med ammenedtrapning fra 5 til 3 gange om dagen. Det har vi altså ikke gjort, men har hældt al den mme i maden, som vi kunne, samt optrappet tilbuddet af mme af kop, hvilket har gået fint, synes vi. Han får selvfølgelig jerndråber for en sikkerheds skyld.
Nå han suger på den nye måde, for jeg associationer til en afløbssvupper :o)
Venlig hilsen
Lene