Svar: Bider bevidst i brystet
25. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Kære (sammen)bidte mor:o)
Det er meget normalt at børn i den alder begynder at bide mor i brystet og der er ingen tvivl om at din datter bider fordi hun nu har fået en reaktion fra dig, men hun er ikke blevet forskrækket som du skriver, hun synes det er sjovt.
Når du siger nej! så er det meningen at hun skal blive forskrækket og forstå at hun her gjorde noget galt og at du ikke synes det er sjovt. Du sender derfor modsatrettede signaler og hun opfatter det som om at I her har en leg kørende som du synes er okay. Derfor er du nødt til at sige nej på en sådan måde at hun finder ud af at det ikke er sjovt og du kan være nødt til at sætte hende fra dig, når du siger nej. Det at hun bliver flyttet fra brystet vil bevidstgøre hende mere om at dette ikke er rart.
Derudover skal du holde øje med hvornår hun bider, om det er først i en amning eller sidst i en amning og så være parat der. Hvis det er først i en amning, så må du fjerne brystet og slut og hvis det er sidst i amningen så må du prøve at tage hende fra før I når det tidspunkt hvor hun skal til at bide.
Det kan gøre simpelthen så ondt og det er kun dig der kan fornemme hvornår det er for meget og derfor kun dig der kan sige fra:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske