Brev:
Bider bevidst i brystet
25. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Bider bevidst i brystet
Hej Helen
Tak for dine tidligere svar!
Min datter er nu blevet 8 måneder og jeg ammer hende stadig. Jeg har bare fået et problem med det. Efter hun for ca 2 måneder siden fik tænder er hun begyndt at bide i mine brystvorter og jeg ved ikke hvordan jeg skal få hende til at stoppe.
Jeg har prøvet at sige NEJ!! og sætte hende væk fra mig, men det griner hun bare af. Hun elsker at hun får en reaktion. Så tænkte jeg at jeg måske ikke skulle forskrække hende idet hun fandt det morsomt og prøvede derfor at ignorerer hende. Bare sætte hende væk og derefter forlade rummet kort. Men så brokker hun sig bare lidt og går derefter igang med at lege selv. Det er som om hun ikke helt forstår sammenhængen eller er ligeglad. Hvad skal/kan jeg gøre?
Har ikke lyst til allerede at holde op med at amme da jeg ved at det er rart for hende at have den tryghed når vi er steder hun ikke føler sig helt tryg. men kan på den anden side heller ikke holde ud at have så ondt i brystvorderne.
På forhånd tak!
Den (sammen)bidte mor.