Bider bevidst i brystet

25. maj 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Bider bevidst i brystet

Hej Helen

Tak for dine tidligere svar!

Min datter er nu blevet 8 måneder og jeg ammer hende stadig. Jeg har bare fået et problem med det. Efter hun for ca 2 måneder siden fik tænder er hun begyndt at bide i mine brystvorter og jeg ved ikke hvordan jeg skal få hende til at stoppe.

Jeg har prøvet at sige NEJ!! og sætte hende væk fra mig, men det griner hun bare af. Hun elsker at hun får en reaktion. Så tænkte jeg at jeg måske ikke skulle forskrække hende idet hun fandt det morsomt og prøvede derfor at ...

Annonce

... ignorerer hende. Bare sætte hende væk og derefter forlade rummet kort. Men så brokker hun sig bare lidt og går derefter igang med at lege selv. Det er som om hun ikke helt forstår sammenhængen eller er ligeglad. Hvad skal/kan jeg gøre?

Har ikke lyst til allerede at holde op med at amme da jeg ved at det er rart for hende at have den tryghed når vi er steder hun ikke føler sig helt tryg. men kan på den anden side heller ikke holde ud at have så ondt i brystvorderne.

På forhånd tak!

Den (sammen)bidte mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger