Svar: Amning efter 6 mdr
11. maj 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Helle
Børn i 6 måneders alderen har fortsat behov for rigtig meget mælk. Det udgør fortsat hoveddelen af deres indtag. Hvis man ikke ammer, så skal man således give flaske med modermælkserstatning, da et barn på 6 måneder ikke vil være i stand til at tage sit indtag via kop. Det er simpelthen for store mængder.
De fleste børn i 6 måneders alderen vil drikke ca 900ml mælk ved siden af den skemad de spiser. Ofte vil barnet skulle have mælk efter skemaden og vil således ikke kunne spise en fuld portion mos/grød. Dette vil naturligvis variere lidt alt efter hvornår barnet er begyndt med sin skemad.
En plan for et 6 måneders barn kunne se således ud:
Morgen: Bryst/flaske
Formiddag: Bryst/flaske
Frokost: Grød, evt. med lidt frugtmos, vand af kop. Evt. bryst/flaske
Eftermiddag: Bryst/flaske
Sen eftermiddag: Evt. Bryst/flaske
Aften: Grøntsagmos med kød/fisk, vand af kop. Evt. bryst/flaske
Sen aften: Bryst/flaske
Nat: Evt. Bryst/flaske
Håber at ovenstående hjælper dig lidt videre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske