Brev:
Gider ikke putte ind til kroppen
12. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Gider ikke putte ind til kroppen
Hej
Vi er forældre til en datter på 5 ½ måned, der er i flot trivsel - 7060 g og 68 cm (5 mdr). Hun pludrer og er meget interesseret i sine omgivelser og vender sig fra ryggen til maven. Vi har en god kontakt med hende, når hun ligger på puslebordet. Vi giver hende lidt massage, inden hun kommer i bad og det virker som om, hun kan lide det. Hun pludrer og forsøger at tage tæerne i munden. På gulvet, når hun ligger med legetøj har vi også god kontakt, men lige så snart vi tager hende op til os, så bliver hun for det meste som en spændt flitsbue (
Hun er ikke meget for at putte sig ind til os - når hun er blevet ammet og er færdig med at spise, så vil hun heller ikke ligge og "hyggeputte".
Vi har talt med vores læge om dét, da vi var til den første vaccination og han sagde, at så længe hun ikke vendte det hvide ud af øjnene, når vi holdte hende, så skulle vi ikke være bekymrede, men så var det hendes måde at træne ryggen og kroppen på.
Vi går til babysvømning en gang om ugen og det er hun også glad for. Men hver gang hun skal bæres så svejer hun i ryggen og stritter med armene - (præcis som når man ligger på maven og prøver at løfte overkroppen).
Er det normalt?? At hun ikke gider os på den måde. Eller er der noget vi kan gøre?
Iflg. vores sp så har vi bare en super lækker pige, der er i flot trivsel, men det er begyndt at gå os på at vi ikke har en putte-pige...
Hilsen et par lidt bekymrede førstegangs forældre