Svar: Fra amning til flaske - 9 mdr.
17. september 2010
Alder:
9 mdr.
Kære Mette
Da din dreng er vant til at få flaske med vand, så kender han teknikken og kan godt finde ud af at drikke af en flaske. Derfor burde der ikke være problemer med at erstatte amningen med en flaske ... Det skulle da lige være smagen af mme, som han godt kan protestere over, men så må du forsøge dig lidt frem.
Måske kan du købe mme på brik, det har den fordel at du kan købe en lille mængde og dermed ikke har så stort spild, hvis han ikke bryder sig om det ...
Nestle laver modermælkserstatning til hele verden, så mon ikke der også er Nestle produkter hvor du bor. Det vil jeg umiddelbart tro. Mead Johnson laver også rigtig gode produkter, som også sælges flere steder i verden. Men der findes mange forskellige producenter og du burde trygt kunne købe et produkt hvor du bor. Alle supermarkeder i USA har et langt større udvalg af babymad end vi normalt finder herhjemme :)
Når du erstatter aftenamningen med en flaske, så forsøg at gøre samme rutiner som du plejer. Hvis du normalt sidder med din dreng og ammer ham, så sæt dig med ham og giv ham flasken på samme måde. Så hele situationen ligner noget han kender og han ved, hvad der nu skal ske.
Hvis han protestere over dette, så må du amme ham, som du plejer og næste dag må du så lade far tage over og forsøge sig. Netop fordi han ikke forbindes med amning og jeres dreng så måske derfor vil acceptere at flasken gives af ham :)
Håber du kan bruge ovenstående videre, fortsat held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske