Afvænning og andre vaner

17. september 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Afvænning og andre vaner

Hej Helen,

To spoergsmaal til hjaelp til at aendre vaner - som ja, jeg ved det; jeg selv har vaennet min soen til, suk!!:

Sut; han bruger RIGTIG meget sut - er helt sutte-fanatisk - kan slet ikke "leve" uden sin sut og helst hele tiden. Jeg har ikke vaeret opmaerksom paa at han var blevet saa afhaengig - og da han blev storebror for tra maaneder siden og nu netop er begyndt i boernehave efter at have gaaet hos mig i to aar - saa jeg har ikke kunnet "naenne" at gaa haardt til vaerks med at afvaenne med sutten - men kan du give et hint til hvordan jeg bedst goer det?? Jeg vil gerne opnaa at han kan bruge sut naar han skal ...

Annonce

... sove, men ellers ikke!

Falde i soevn med mig; jeg "dyrkede" mere eller mindre co-sleeping til han var 1 aar. Saa trappede jeg ned og nu sover han fint nok i sin egen seng - MEN jeg er hos han til han falder i soevn - og hvad "vaerre" er at han helst skal roere mit haar til han falder i soevn! Jeg vil meget gerne af med denne vane, men vil helst goere det saa "blidt" som muligt - altsaa uden " godnat og sov godt" metoder - omend det maaske er noedvendigt?? Kan du give et hint her ogsaa? Jeg ved helt sikkert at det er min egen skyld og derfor vil jeg ogsaa at han skal "lide" saa lidt som muligt ved afvaenning!!

TAK
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor