Brev:
Afvænning og andre vaner
17. september 2010
Alder:
2 år, 1 mdr.
Afvænning og andre vaner
Hej Helen,
To spoergsmaal til hjaelp til at aendre vaner - som ja, jeg ved det; jeg selv har vaennet min soen til, suk!!:
Sut; han bruger RIGTIG meget sut - er helt sutte-fanatisk - kan slet ikke "leve" uden sin sut og helst hele tiden. Jeg har ikke vaeret opmaerksom paa at han var blevet saa afhaengig - og da han blev storebror for tra maaneder siden og nu netop er begyndt i boernehave efter at have gaaet hos mig i to aar - saa jeg har ikke kunnet "naenne" at gaa haardt til vaerks med at afvaenne med sutten - men kan du give et hint til hvordan jeg bedst goer det?? Jeg vil gerne opnaa at han kan bruge sut naar han skal sove, men ellers ikke!
Falde i soevn med mig; jeg "dyrkede" mere eller mindre co-sleeping til han var 1 aar. Saa trappede jeg ned og nu sover han fint nok i sin egen seng - MEN jeg er hos han til han falder i soevn - og hvad "vaerre" er at han helst skal roere mit haar til han falder i soevn! Jeg vil meget gerne af med denne vane, men vil helst goere det saa "blidt" som muligt - altsaa uden " godnat og sov godt" metoder - omend det maaske er noedvendigt?? Kan du give et hint her ogsaa? Jeg ved helt sikkert at det er min egen skyld og derfor vil jeg ogsaa at han skal "lide" saa lidt som muligt ved afvaenning!!
TAK
Lone